Virtualios kelionės Lietuvos keliais » Magistraliniai keliai » A5 (Kaunas-Marijampolė-Suvalkai*)

Youtube filmuko nuoroda
Vietovės.Lt puslapio adresas

Apie kelią
A5 – magistralinis kelias, jungiantis Kauną, Marijampolę ir Suvalkus. Kelio ilgis – 97,06 kilometro. Kelias yra dalis „Via Baltica“ magistralės. Ruožas nuo Kauno (sankryžos su A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ) iki Marijampolės šiuo metu yra keturių juostų. Planuojama, kad visa trasa iki valstybės sienos bus praplatinta iki keturių juostų.
Kelias prasideda Kaune, netoli IX forto muziejaus, svarbiame transporto mazge, kuris taip pat jungia magistralinį kelią A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda , krašto kelią 222 Kaunas–Vandžiogala , Kauno miestui priklausančią Žemaičių plento atkarpą.
A5 trasa eina Kauno, Prienų rajono, Kazlų Rūdos, Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybių teritorija. Svarbiausi miestai ir miesteliai prie kelio: Garliava, Juragiai, Mauručiai, Skriaudžiai, Sasnava, Marijampolė, Kalvarija. Kaune Lampėdžių tiltu (ilgis - 446 m) kerta Nemuno upę. Baigiasi ties Lietuvos valstybės siena su Lenkija. Toliau kelias eina S61 greitkelio trasa link Varšuvos. Kelias šiuo metu yra pagrindinė Baltijos šalių automobilių transporto jungtis su didžiąja dauguma Europos Sąjungos šalių (išskyrus Šiaurės šalis, kurios yra pasiekiamos keltais per Baltijos jūrą).
== Istorija ==
Senoji trasa (kuria dalinai eina ir dabartinė trasa) cariniu laikotarpiu buvo Peterburgo-Varšuvos kelio dalis.
Sovietmečiu (iki 1990 m.) kelias buvo žymimas A226 (dalis kelio „Kalvarija-Kaunas-Daugpilis“). Susisiekimo su Lenkija tuo metu nebuvo, trasa baigdavosi ties Kalvarija.
XX amžiaus paskutiniajame dešimtmetyje, tranzitas į Lenkiją iš Kauno vykdavo per Veiverius, Skriaudžius, Marijampolę ir Kalvariją. 1996–2005 m. kelias buvo pertiesiamas, rekonstruojamas. Buvo nutiestos dvi naujos atkarpos, po kurių tranzitas nebekerta jokios didesnės gyvenvietės. Šiuo metu kelias verčiamas automagistrale.
2018 m. lapkričio mėn. atidarytas rekonstruotas kelio ruožas Mauručiai–Marijampolė, kuriam suteiktas automagistralės statusas.
2022 m. gruodžio mėn. prasidėjo darbai ruože Marijampolė–Valstybės siena.
Taip pat planuojama rekonstruoti atkarpą Mauručiai-Garliava. Ji taip pat atitiktų automagistralės statusą. Šiuo metu atkarpos saugumo parametrai neleidžia didinti leistino greičio (esamas greitis 70-90 km/h), nors kelias yra po 2 juostas į kiekvieną pusę. Numatoma darbų pradžia - baigus darbus atkarpoje tarp Marijampolės ir Valstybės sienos (preliminari data - 2025 m.)
== Rekonstrukcija ==
=== Maršrutas po rekonstrukcijų (Atkarpa: Mauručiai - Lenkijos siena) ===

Tekstas automatiškai nuskaitytas iš Vikipedijos puslapio, todėl gali pasitaikyti klaidų. Plačiau apie kelią - lietuviškoje Vikipedijoje.

Panašūs kelių turai

A2 (Vilnius-Panevėžys)
A18 (Šiaulių aplinkkelis)
A11 (Šiauliai-Palanga)
A6 (Kaunas-Zarasai-Daugpilis*)
A17 (Panevėžio aplinkkelis)
A15 (Vilnius-Lyda*)
A4 (Vilnius-Varėna-Gardinas*)
A14 (Vilnius-Utena)
A8 (Panevėžys-Aristava-Sitkūnai)
A3 (Vilnius-Minskas*)

Atsitiktiniai kelių turai

4411 (Bačkininkai-Jurgeliškė-Daukšiškė)
2225 (Mataičiai-Stančaičiai)
4916 (Tauragnai-Gaideliai-Drobiškis)
1717 (Armeniškiai-Vozbutai)
3428 (Kairėnai-Šašiai-Šašeliai)
2310 (Darbėnai-Laukžemė-Senoji Įpiltis)
2404 (Kupiškis-Virbališkiai-Pandėlys)
141 (Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda)
1411 (Rimšė-Čepukai-Gaidė-Vilkaragis)
1915 (Vandžiogala-Preišiogalėlė-Jonava)